فوتبال سرا

فوتبال سرا

وبلاگی درمورد فوتبال ایران
فوتبال سرا

فوتبال سرا

وبلاگی درمورد فوتبال ایران

داماش، استقلال را به یک قدمی قهرمانی رساند

داماش 2 - سپاهان یک

استقلال اگر فولاد را ببرد قهرمان می شود...


سپاهان با شکست دو بر یک برابر داماش گیلان از کورس قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر جا ماند. آبی‌پوشان پایتخت در صورت پیروزی برابر فولاد خوزستان یک هفته پیش از پایان فصل، قهرمانی خود را جشن خواهند گرفت.


 از هفته‌ سی‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران تیم داماش با یک بازی دور از انتظار مهمان مدعی خود را شکست داد. دو گل داماش را مصطفی حاجتی و امین متوسل‌زاده در دقایق 21 و 40 برای داماش به ثمر رساندند. تک گل دقیقه 93 محمدرضا خلعتبری تنها از سنگینی شکست شاگردان زلاتکو کرانچار کاست.

به گزارش ایسنا، در نیمه نخست این دیدار احسان حاج‌صفی و بولکو از سپاهان و محمد مختاری و بوبک کبه از داماش با کارت زرد داور جریمه شدند. در ادامه محمد مختاری از داماش با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه 52 از سوی داور اخراج شد.

داماش با این پیروزی 40 امتیازی شد و احتمال سقوط مستقیمش به دسته‌ اول را منتفی ساخت؛ هرچند این تیم همچنان خطر حضور در پلی‌آف را حس خواهد کرد. سپاهان هم که با امید زیاد برای صدرنشینی در این دیدار به میدان آمده بود، همچنان 63 امتیازی باقی و چشم انتظار بازی استقلال و فولاد ماند.

استقلال تهران در صورت پیروزی برابر فولاد یک هفته پیش از پایان فصل قهرمانی خود را جشن خواهد گرفت.

مصدومیت نگران کننده دژاگه برای فوتبال ایران

مصدومیت نگران کننده دژاگه برای فوتبال ایران

مصدومیت نگران کننده دژاگه برای فوتبال ایران

مدیربرنامه‌های اشکان دژاگه از احتمال دوری طولانی مدت این بازیکن از میادین فوتبال خبر داد.

اشکان دژاگه بازیکن ایرانی تیم فولام در دیدار برابر کویینز پارک رنجرز دچار مصدومیت شد؛ مصدومیتی که خبری بد برای فوتبال ایران در فاصله دو ماه تا دیدار برابر قطر است.

محمودرضا فاضلی مدیر برنامه‌های این بازیکن ایرانی در گفت‌وگویی تلفنی با برنامه ۹۰ درباره وضعیت دژاگه گفت: برای مشخص شدن وضعیت قطعی مصدومیت اشکان باید تا چهارشنبه منتظر باشیم اما باید بگویم نتایج عکسبرداری اولیه خوشایند نبوده است و امکان دوری طولانی مدت این بازیکن از میادین زیاد است.

وی افزود: اکنون نظر برخی پزشکان بر روی عمل جراحی این بازیکن است اما چهارشنبه یک متخصص دیگر پای اشکان را می‌بنید و نظر نهایی‌اش را خواهد داد. متاسفانه همان‌طور که گفتم مصدومیت او شاید باعث دوری طولانی مدت او از میادین فوتبال شود.

باخت سنگین سپاهان در برابر الاهلی

هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

باخت سنگین سپاهان در برابر الاهلی


سپاهان در دیدار چهارم خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاهلی شکست خورد.


تیم فوتبال سپاهان در چهارمین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 22:15 دقیقه به مصاف الاهلی عربستان رفت.


به گزارش فارس ،نماینده فوتبال ایران همچون بازی مرحله رفت خود مقابل الاهلی نمایش خوبی از خود ارائه نکرد و در این مسابقه با نتیجه 4 بر یک شکست خورد.


سپاهان با این باخت با همان 3 امتیاز در رده سوم جدول ماند. الاهلی با کسب 12 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و الغرافه با 9 امتیاز در رده دوم جای گرفته است.


با احتساب این نتیجه الغرافه در صورت کسب یک امتیاز دیگر صعودش به مرحله بعد قطعی می‌شود. بدین ترتیب زردپوشان اصفهانی که همیشه در آسیا عملکرد خوبی داشته‌اند در آستانه حذف از لیگ قهرمانان قرار گرفتند.


سپاهان با توجه به فشردگی بازی‌هایش در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا در این دیدار همانطور که کرانچار اعلام کرده بود با ترکیبی متفاوت در میدان حاضر شد و به بسیاری از بازیکنان اصلی خود استراحت داد.


در این دیدار مصطفی عباس 45 و 50، برنو سزار 67 از روی نقطه پنالتی و الخمیس 90+1 برای الاهلی گلزنی کردند. تک گل سپاهان را جالویچ 82 به ثمر رساند.


با این شکست نمایندگان فوتبال ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در هفته چهارم مرحله گروهی مقابل نمایندگان عربستان هت‌تریک کردند و متحمل 3 شکست شدند.


داور در این دیدار به حسن جعفری و محمد غلامی از سپاهان کارت زرد نشان داد.


در دیگر دیدار این گروه الغرافه قطر و النصر امارات از ساعت 20 به مصاف یکدیگر رفتند که الغرافه موفق شد حریف خود را 3 بر یک شکست دهد.

هفته تلخ فوتبال ایران

تراکتورسازی حریف شیرهای سفید نشد


تراکتورسازی در مرحله گروهی لیگ قهرمان آسیا در خانه مقابل الشباب شکست خورد.


 تراکتورسازی در چهارمین مسابقه خود در مرحله گرهی لیگ قهرمانان آسیا یک بر صفر مقابل الشباب شکست خورد.

به گزارش فارس، تراکتورسازی در نیمه دوم بازی موقعیت های خوبی ایجاد کرد اما نتوانست از برتری خود استفاده کند. الشبابی‌ها بسیار باهوش بازی می‌کردند و روی ضد حملات برنامه داشتند. در نهایت لوکاس بازیکن آرژانتینی الشباب توانست در دقیقه 84 روی اشتباه محمد نصرتی و روی یک ضد حمله دروازه تراکتورسازی را باز کند.

نماینده ایران در دیدار قبلی خود مقابل الشباب نیز علی‌رغم برتری که داشت شکست خورد.

تراکتورسازی در این مسابقه با ترکیب مهدی ثابتی،‌ محمد نصرتی،‌ مرتضی اسدی،‌ محمد ایرانپوریان،‌ مهدی کریمیان، مسعود ابراهیم‌زاده،‌ مصطفی اکرامی (64 قاسم دهنوی)، فلاویو لوپز، مهدی کیانی (91 سید محسن حسینی)، جواد کاظمیان (81 گیلسون)، مهدی سید صالحی به میدان رفت.

تراکتورسازی و الشباب از ساعت 20:15 در ورزشگاه یادگار امام به مصاف یکدیگر رفتند.

داور ازبکستانی بازی به مرتضی اسدی و مسعود ابراهیم‌زاده از تراکتورسازی کارت زرد نشان داد.

الشباب با این پیروزی 10 امتیازی شد و توانست به جایگاه خود در صدر جدول استحکام ببخشد. الجیش نیز با کسب 5 امتیاز در رده دوم قرار گرفت تا تراکتورسازی در پایان هفته چهارم مرحله گروهی با همان 4 امتیاز به رده سوم جدول سقوط کند. الجزیره هم تنها با کسب 2 امتیاز در قعر جدول جای گرفته است.

در دیگر دیدار این گروه الجزیره امارات و الجیش قطر از ساعت 20:10 به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

شاگردان کرانچار موقتا صدرنشین شدند

هفته سی‌ویکم لیگ برتر



سپاهان در هفته سی‌ویکم لیگ برتر مقابل نفت تهران به پیروزی رسید.


در هفته سی و یکم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت 17:30 سپاهان و نفت تهران به مصاف یکدیگر رفتند.

هر 2 تیم بازی بسیار خوبی انجام دادند و حملات زیادی روی دروازه یکدیگر تدارک دیدند.

سپاهان با وجود اینکه از دقیقه 42 به بعد با اخراج اروین بولکو 10 نفره بازی می‌کرد اما با این وجود توانست مقابل حریف خود 3 بر یک به پیروزی برسد و به صورت موقت صدرنشین شود.

به گزارش فارس، سپاهان توسط بولکو 12 و محمدرضا خلعتبری 45 و امید ابراهیمی 89 از روی نقطه پنالتی به گل رسید. تک گل نفت تهران امین منوچهری در دقیقه 53 وارد دروازه سپاهان کرد.

در صورت پیروزی استقلال در دیدار روز 23 فروردین مقابل گهر دورود سپاهان جایگاه خود در صدر جدول را از دست می‌دهد.

نفت تهران در دقیقه 38 یک ضربه پنالتی را توسط وریا غفوری از دست داد. در دقیقه 87 بهمن کامل بازیکن نفت تهران نیز از زمین اخراج شد.

هواداران سپاهان در جریان مسابقه با توجه به برتری تیم‌شان سرود قهرمانی سر دادند.

نتایج کامل هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا


صدرنشینی استقلال
درپایان دور رفت مرحله گروهی

هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با برتری و صدرنشینی استقلال همراه شد.


مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان‌ آسیا با برگزاری 16 دیدار از 8 گروه از هفته سوم این رقابت‌ها پیگیری شد.

به گزارش فارس،در روز اول هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا دو شکست تلخ، حاصل کار سپاهان و تراکتورسازی مقابل حریفان عربستانی بود.

در روز دوم هفته سوم این رقابت‌ها هم شب گذشته استقلال در عربستان دست به کار بزرگی زد و مقابل حریف سنتی خود در آسیا یعنی الهلال عربستان، بازی باخته را با یک پیروزی شیرین عوض کرد تا در پایان دور رفت رقابت‌ها، آبی‌پوشان ایران یک بار دیگر به صدر جدول گروه سوم صعود کنند.
ادامه مطلب....
هفته چهارم این رقابت‌ها 20 و 21 فروردین سال 92 برگزار می‌شود که برنامه رقابت‌های نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

20 فروردین:

استقلال ایران - الهلال عربستان

21 فروردین:

الاهلی عربستان - سپاهان ایران 

تراکتورسازی ایران - الشباب عربستان
فیلم بازی ها:                    الشباب-تراکتور

ادامه مطلب ...

لیگ قهرمانان آسیا


استقلال-الهلال؛ آبی‌ها به‌دنبال تثبیت صدرنشینی


تیم فوتبال استقلال در سومین دیدارش در لیگ قهرمانان آسیا مهمان تیم الهلال عربستان است.


تیم فوتبال استقلال ایران روز چهارشنبه 14 فروردین در سومین دیدارش در لیگ قهرمانان آسیا مهمان تیم الهلال عربستان است. آبی‌پوشان ایرانی که صدرنشین گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا هستند برای تثبیت صدرنشینی خود باید در ریاض پیروز شوند. هرچند مساوی در خانه الهلال هم نتیجه مطلوبی برای استقلال محسوب می‌شود ولی در آنصورت اگر العین امارات بتواند مقابل الریان قطر پیروز شود با 6 امتیاز جای استقلال را در صدر می‌گیرد.

استقلال قبل از سفر به عربستان در دیدار ماراتن گونه و سنگین 120 دقیقه‌ای با سپاهان در جام حذفی در ضربات پنالتی بازی را واگذار کرد به همین دلیل بازیکنان این تیم از نظر بدنی و حتی روحی و روانی خسته راهی ریاض شدند. آن هم در شرایطی که فرهاد مجیدی کاپیتان اصلی خود را به دلیل مصدومیت همراه ندارند.

الهلال که با لقب رئیس (زعیم) در فوتبال آسیا شناخته می‌شود یکی از قدرتمندترین و باسابقه‌ترین تیم‌های فوتبال عربستان است و این تیم هم مثل استقلال ایران آبی‌پوش است. 

الهلال در لیگ عربستان در رده دوم جدول قرار دارد و در 24 مسابقه 4 شکست و 6 مساوی دارد، بنابراین تیم شکست ناپذیری نیست و اگر آبی‌پوشان ایرانی با تمرکز کافی و هوشیاری لازم و البته دقت در زدن ضربات آخر در ریاض بازی کنند پیروزی مقابل الهلال غیر ممکن نیست.

امیر قلعه‌نویی و شاگردانش دوست ندارند که بعد از حذف از جام حذفی برای دومین مرتبه در سال 92 هواداران استقلال را از خود ناراضی کنند به همین دلیل با تمام توان در ریاض بازی خواهند کرد تا حکم صدرنشینی خود را در آسیا از رئیس (الهلال) بگیرند.

پیروزی در ریاض اعتماد به نفس لازم را به استقلال خواهد داد تا آبی‌پوشان در لیگ برتر ایران همچنان با قدرت در کورس قهرمانی به کارشان ادامه بدهند اما شکست در ریاض می‌تواند کار شاگردان قلعه‌نویی را در ادامه لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر ایران با مشکل مواجه کند. آبی‌پوشان دوست ندارند چنین اتفاقی در ابتدای سال 92 رخ بدهد.

به گزارش فارس، در گروه چهارم آسیا استقلال با 4 امتیاز صدرنشین است، الهلال عربستان و العین امارات با 3 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند و الریان قطر هم با یک امتیاز چهارمین تیم جدول است.


استقلال و سپاهان بهترین‌های دفاعی و هجومی

یک سایت آماری چین اعلام کرد؛

استقلال و سپاهان بهترین‌های دفاعی و هجومی


یک سایت آماری ورزش در کشور چین استقلال و سپاهان را بهترین تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران به لحاظ دفاعی و هجومی معرفی کرد.


تیم استقلال تهران که دوشنبه مقابل نفت تهران به تساوی یک بر یک رسید و هم اکنون با 60 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است، در 30 بازی انجام داده خود در فصل جاری فقط 15 گل دریافت کرده است. شاگردان امیر قلعه نویی با اتکا به خط دفاعی قدرتمند میانگین گل خورده 0.5 گل در هر بازی داشته است که بر همین اساس توانسته صدر جدول را در اختیار گیرد و جدی‌ترین مدعی کسب مقام قهرمانی لیگ در فصل جاری شود.

به گزارش فارس و به نقل از سایت ژن‌ایچی،‌ در فهرست 5 تیم برتر دفاعی لیگ ایران پس از استقلال که در رده نخست جای گرفته، مس کرمان و نفت تهران به ترتیب با 20 و 26 گل خورده صاحب بهترین خطوط دفاعی بوده‌اند و در رده‌های دوم و سوم جای گرفته اند.

از جمله نکات جالب در این میان حضور تیم پرسپولیس با 26 گل خورده (میانگین گل خورده:‌ 0.87 در هر بازی) در رده چهارم این فهرست است.
آمار در ادامه مطلب....
ادامه مطلب ...

نکونام، سیزدهمین گلزن برتر جهان در سال 2013

فدراسیون آمار و تاریخ در‌ آستانه بهار اعلام کرد

کاپیتان نکو سیزدهم جهان


کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و هافبک استقلال در آغاز بهار و فرارسیدن نوروز در رده سیزدهم بهترین گلزنان سال 2013 قرار گرفت.


سایت آمار و تاریخ جهان اعلام کرد «جواد نکونام» در سال جاری میلادی که نزدیک به 3 ماه از آن سپری‌شده ، توانسته است در دیدارهای ملی و باشگاهی (در سطح قاره آسیا) 4 گل به ثمر رساند. وی از این جهت در رده سیزدهم بهترین گلزنان سال جاری قرار دارد.

به گزارش فارس ، ستاره سابق اوساسونا از این تعداد 3 گل را در در دیدارهای ملی و یک گل را در لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال به ثمر رسانده است.

در این فهرست علی عشفق، بازیکن تیم ملی مالدیو و عضو باشگاه نیو رادیانت با 7 گل زده در رده نخست جای گرفته است. واکاسو مبارک ، بازیکن غنایی تیم اسپانول اسپانیا با 5 گل زده در رده دوم حضور دارد. تکایشو چین‌یاما، بازیکن تیم ملی زیمباوه و عضو باشگاه اورلاندو پیراتس با همین تعداد گل زده اما به خاطر گلزنی در دیدارهای باشگاهی رسمی قاره‌ای به همراه فرانک آرنود (تیم ملی گابن)، لیبور کوژاک (تیم ملی جمهوری چک) و مامدو سورو (تیم ملی ساحل‌عاج) بطور مشترک در این رده جای گرفته‌‌اند.

فهرست گلزنان برتر سال جاری تاکنون به شرح زیر است: در ادامه مطلب.....

ادامه مطلب ...